Aster Berkhof

Non-fictie Spots 1   Topics 0
'Aster Berkhof 100 jaar nieuwsgierigheid' biedt een overzicht van het leven van een van de meest populaire Vlaamse auteurs uit de twintigste eeuw. Als geen ander slaagde Berkhof erin alle geledingen van de Vlaamse bevolking aan het lezen te krijgen. Hij schreef pure ontspanningsboeken, jeugdboeken, misdaadverhalen en literaire romans. Karel Michielsen maakte een selectie van bijzondere foto’s en unieke documenten als leidraad voor dit boek, die de vele facetten en achtergronden van Berkhofs leven en zijn 101 gepubliceerde boeken illustreren.

Veertig jaar lang was Berkhof de meest ontleende auteur in de Vlaamse openbare bibliotheken. Van de 101 boeken die hij schreef, vielen vooral Veel geluk professor, Paavo de Lap, Als een wolf in de wildernis, de priestertrilogie Het leven op aarde, Het huis van mama Pondo, de trilogie De kroniek van Hogelinden, Amanda, Mandra Gorres, Donnadieu en Octopus Dei op.

Berkhof, ook wel de Louis Paul Boon van het platteland of de Conscience van de twintigste eeuw genoemd, krijgt met dit boek een waardig huldebetoon naar aanleiding van zijn honderdste verjaardag op 18 juni.

Biografieen literaire auteurs
Houtekiet