Asterix en de race door de laars

Twee jaar na het verschijnen van De Papyrus van Caesar verschijnt wereldwijd op 19 oktober een nieuw album van Asterix & Obelix, getiteld Asterix en de race door de Laars. Het verhaal speelt zich af in het antieke Italië.

We zijn in het jaar 50 voor Christus. Heel Italië is afhankelijk van Rome. Heel Italië? Nee! Caesar mag dan wel dromen van een verenigd Italië, maar het schiereiland bestaat uit vele regio’s die gehecht zijn aan hun onafhankelijkheid. En het leven van de legioensoldaten in de Romeinse garnizoenen is bepaald niet gemakkelijk…

In Asterix en de race door de Laars storten onze vrienden zich in een spannend avontuur en maken ze kennis met een verrassend antiek Italië.

Asterix en Obelix liepen al vaker rond in Rome, maar de streek rond die antieke wereldstad vormt dus een groter decor. Volgens de nieuwe scenarist Jean-Yves Ferri werden er nog nooit zoveel nieuwe personages opgevoerd als in dit album. Er worden dan ook heel wat streken aangedaan tijdens hun reis van het noorden naar het zuiden van de laars.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Asterix en de race door de laars het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Asterix en de race door de laars