Badhotel Domburg / sinds 1866

Waarom kwamen er zoveel bijzondere mensen naar het Badhotel? Die grote vraag dringt zich op bij de bestudering van 150 jaar Badhotel. Bij het zien van de 'vreemdelingenlijsten' in het Domburgsch Badnieuws valt op dat er veel leden van Euorpese vorstenhuizen naar Domburg komen, rijke fabrikanten elkaar ontmoeten op het strand of duin van Domburg, dat vooraanstaande intellectuelen de zomer doorbrengen in het Badhotel.

Wat deden ze daar? Ze kwamen er vaak met groot gevolg, zowel familieleden als bedienden. Van een aantal weten we dat ze voor de beroemde dokter Mezger kwamen, maar dat geldt lang niet voor allemaal.

Zochten ze een combinatie van kust, comfort en rust? Zochten ze elkaar op? Was Domburg het zomers paradijs?

Precies zullen we het nooit weten. In dit boek gaan we wel op zoek naar de geschiedenis van het Badhotel en hoe die samenhangt met de geschiedenis van het toerisme in Domburg. Tot een conclusie komt het niet. De magie van Domburg in het algemeen en die van het Badhotel in het bijzonder blijft enigszins een geheim.

Recensies (1)

Is Badhotel Domburg / sinds 1866 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Badhotel Domburg / sinds 1866