Baliem

Wilfried Cooman (1957). Mijn kleinkinderen luisterden vol spanning en enthousiasme toen ik het eerste verhaal over Sabrina op een Spaanse camping vertelde. De overtuigingskracht van onze Nederlandse overburen en de jarenlange gedachte aan de reeks “Wie schrijft die blijft” op de toenmalige BRT, gaven me de moed om er een reeks over te maken en het uit te geven ...
Het verhaal gaat over Sabrina, maar begint voor ze geboren werd. Na het overlijden van de koning, komen de koningin en haar zoon er alleen voor te staan. Nadat de zoon de liefde van zijn leven had ontmoet, kregen ze samen een flinke dochter. Hun dochter, Sabrina, krijgt op haar zesde en achttiende verjaardag een mysterieuze brief. De zoektocht van Sabrina, naar de ware liefde, is niet wat haar ouders voor ogen hadden. Een van de eerste uitdagingen was het overtuigen van haar ouders dat ze haar leven met een meisje wilde delen.
In dit boek voor jongeren en volwassenen wordt een verhaal verteld over vriendschap, verdriet, onmacht, geloof en doorzettingsvermogen.

Is Baliem het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Baliem