Basisboek opvoeden van honden

Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

De Roedelmethode is een methode voor het opvoeden van en de relatievorming tussen hond en baas op basis van natuurlijke leerprocessen. Zonder voerbekrachtiging en zonder onnatuurlijke correctiematerialen. Dit basisboek gaat niet over het trainen. Het is een boek over opvoeden, over sociaal leren en over alles wat daarmee samenhangt. Het geeft ook inzicht in de relatie tussen hersenen, zintuigen, emoties en de psychische ontwikkeling van honden. Hierdoor is het geschikt voor iedere hondenbezitter, voor de opvoeding van élke hond, ongeacht ras of leeftijd, voor herplaatsers en voor elke hond met een taak (werkhonden, zoals assistentiehonden of jachthonden, speurhonden en politiehonden). In het eerste deel leer je hoe je een relatie met de hond aangaat op basis van elementen die voor honden begrijpelijk, verstaanbaar en te beantwoorden zijn. Dit is het 'sociaal leren', waarin de eigen taal, eigen motivatie en eigen emoties van de hond centraal staan. In deel twee komen de zintuigen van de hond uitgebreid aan bod. Ze werken in vergelijking met die van hun baas wel heel anders. Een echte eye-opener die het opbpuwen van de relatie met uw hond in een veel begrijpelijker perspectief plaatst. In het derde deel wordt de psyche van de hond in elke levensfase uit de doeken gedaan. Hoe speel je in op de behoefte en mogelijkheden van de leeftijd, wat kan je hond wel en niet begrijpen? Deel vier behandelt uitgebreid het opvoeden in de praktijk.

Elmar Uitgeverij
01 januari 2018
19 juli 2021

Reacties op: Basisboek opvoeden van honden