Bedrog

Bedrog

Thrillers & Spanning   Topics 0
De Nederlandse overheid jaagt op een grote schat aan oude oorlogskunst, schilderijen en goud. Ze wil het niet aan haar neus voorbij laten gaan en gaat desnoods over lijken. Sam is uiterst behoedzaam en twijfelt aan het bestaan van de schat. Zijn bezwaren worden echter zonder te horen weggewimpeld, en om hem min of meer uit de buurt te houden mag hij eerst een klus opknappen op het zonovergoten Aruba. Maar zo paradijselijk is het niet als hij in aanraking komt met gewetenloze drugshandelaars. Omdat hij de gewelddadige kant van dichtbij meemaakt, krijgt hij last van nachtmerries. Hij kan het zijn vriendin Pien echter niet vertellen omdat zij nog in de naweeën van haar eigen burn-out leeft. Als hij achter een groot geheim van zijn overleden vader komt, ziet hij overeenkomsten met de keuzes in zijn eigen leven, dat ook niet over rozen gaat.

Als plots de jacht op het goud in alle hevigheid losbarst en hij als hulpje van zijn collega mag optreden, is het hek van de dam. Opnieuw is hij zijn leven niet zeker, dankzij de verkeerde keuzes van anderen. Gaat hij het toch redden of wordt het gedrag van anderen dit keer zijn definitieve ondergang?
Brave New Books
26 december 2019