Beest

Beest

Rank 2525 Gelezen 108 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 200 Favoriet 9 Recensies 13
Literatuur & Romans Newsroom 1 Spots 4   Topics 0
Niemand weet hoe de kleine Leon aan zijn spieren komt. Hij houdt van knuffelen, maar kent zijn eigen krachten niet. Terwijl Danica worstelt om haar zoon in bedwang te houden, worstelt haar buurjongen Mirko met zijn verboden gevoelens voor Danica. Een liefde die gedoemd is te mislukken – niet alleen omdat Mirko nog een tiener is en Danica een vrouw én moeder, maar ook omdat ze is getrouwd met Karl, een reus van een vent.
Liefde en lust drijven Mirko van zijn deugdzame huis naar Danica’s verborgen geheimen. Totdat een fatale nacht zijn leven voor altijd met dat van Leon zal verbinden.
Beest is een groots verhaal over liefde en het lot, kracht en zwakte, schuld en onschuld, en over een buitengewone vriendschap.

Ane Riel (1971) brak met haar debuut Hars meteen wereldwijd door en won de vier meest prestigieuze literaire prijzen uit Scandinavië. Het boek verscheen in 26 landen.

Over Hars:

‘Uitmuntend. (...) Hoogst origineel, met fascinerende personages en uitzonderlijk goed geschreven.’
NRC HANDELSBLAD ?????

‘Een van de meest bevreemdende romans van het jaar. Hars grijpt je zo bij de lurven dat je het nooit meer vergeet.’
DE STANDAARD *****

‘Magistraal. (...) Dé Scandinavische thriller van deze zomer.’
DE TELEGRAAF *****

‘Een macaber sprookje. (...) Het obsessieve verhaal, de grimmige setting en de onverwachte humor doen denken aan Stephen King.’
KNACK ****

Kor de Vries