Berichten uit de Biotoop

‘De interviewer vroeg waar ik in Haren woonde. Hij trok zijn neus op bij het antwoord. ‘De Biotoop? Dat is toch dat alternatieve met ateliers? Kun je daar wónen?’
‘Hij bekeek me ineens alsof ik een ander soort was,’ vertelde ik ’s avonds aan mijn man.
‘Dat ben je ook,’ antwoordde hij. ‘Wij zijn anders.’

Zijn de bewoners van een culturele woongemeenschap werkelijk anders? Hoe is het om daar te leven?
In 2015 betrok Sabine van den Berg met haar gezin De Biotoop van Haren (Gn). In het voormalige Biologisch Centrum van de Rijksuniversiteit Groningen wonen en werken meer dan 300 mensen. Berichten uit De Biotoop geeft een onalledaagse en vermakelijke indruk van een van de grootste broedplaatsen van Nederland. Een kijkje van binnenuit in [...]zestig verhalen en tekeningen.

Sabine van den Berg (1969) publiceerde eerder de romans De naam van mijn vader, De lachende derde, Wissel, Dingen die niet mogen en Zien Horen Zwijgen. Met die laatste trilogie werd ze in 2018 genomineerd voor het Beste Groninger Boek. Sabine van den Berg doceert proza aan de Schrijversvakschool in Groningen. Bij uitgeverij Oevers verscheen begin 2019 Nestvlinders, het dicht- en tekendebuut van Sabine van den Berg.

Recensies (1)

Is Berichten uit de Biotoop het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Berichten uit de Biotoop