Berichten uit de Sierra

Angeline van den Berg
Beriehten uit de Sierra: Een nieuw leven in Andalusië
Vijf jaar geleden kochten Angeline van den Berg en haar man jan Pijnenburg, ex –deummer van Doe Maar, een vervallen boerenwoning in het midden van een uitgestrekt natuurgebied in Spanje, Een primitief huis, zonder elektriciteit, zonder stromend water
Laat staan een wc, douche of keuken. Twee open haarden moesten zorgen voor wat warmte in de koude winters op deze berg op 1100 meter hoogte.
Een huis met muizen, gekko’s, salamanders, spinnen en duizendpoten als medebewoners. maar wél met een geweldig terras met schaduw van een oude notenboom en een prachtig uitzicht. Generaties schapenboeren hebben op deze plek zo gewoond. maar voor een stadsmens was het even wenne…
‘ledereen droomt ervan, weinigen doen het – weg uit de Lage Landen, naar het Zuiden. Kiezen voor de weidsheid van natuur, maar ook voor inspanning, ontberingen, eenzaamheid. Een spannend relaas, met beeldende pen geschreven’ Kiki Amsberg, journalist en documentairemaker
‘Angeline en Jan, de beste en geestigste drummer waar ik ooit mee gewerkt heb, voegen daad bij droom en verhuizen naar Andalusië. Een inspirerend verhaal over een nieuw begin, met vele hoogte- en dieptepunten. Ik kon niet stoppen met lezen’ Henny Vrienten, muzikant
Angeline van den Berg (1949) is journaliste Zij woonde jarenlang in Amsterdam, voordat ze naar Spanje verhuisde. Eerder verscheen van haar de biografie van zangeres Cobi Schreijer: Door de zee van de tijd.

Is Berichten uit de Sierra het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Berichten uit de Sierra