Beste mevr. Bird

Beste mevr. Bird

Rank 474 Gelezen 13 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 38 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Spots 4   Topics 0
‘Beste mw. Bird’ van AJ Pearce is een onweerstaanbare debuutroman over de kracht van vriendschap ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in Londen.

Emmy reageert op een advertentie waarmee haar droomcarrière als oorlogscorrespondente in vervulling zal gaan. Denkt ze. Ze blijkt brieven te moeten beantwoorden voor een damesblad. Ongepaste brieven horen in de vuilnisbak, aldus haar baas, mevrouw Bird. Maar als Emmy de soms wanhopige smeekbeden leest, besluit ze deze lezeressen in het geheim terug te schrijven. Dit boek is een ode aan de kracht van vriendschap, de vriendelijkheid van onbekenden en de moed van gewone mensen in buitengewone tijden.

AJ Pearce komt uit Hampshire, Engeland, en is historius. De vertaalrechten van haar debuutroman ‘Beste mevr. Bird’ zijn aan dertien landen verkocht.

‘Geestig, ontroerend en hartverwarmend.’ – John Boyne, auteur van ‘De jongen in de gestreepte pyjama’

‘Een heerlijk boek.’ – Publishers Weekly
Roeleke Meijer - Muilwijk
Mozaiek
09 juli 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,99 Bestel het e-book € 9,99

Door lezers

Young Adult Club / Gelezen in juni
01 juli 2019 6 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (2)

Wat een puik geschreven boek!

door: Sharon Glorie 1 like
Ik heb het boek geluisterd en ik heb regelmatig hardop moeten lachen om passages die voorbij kwamen. Het is een verhaal over een jong volwassen vrouw met de droom oorlogscorrespondente te worden en wanneer haar droom vacature voorbij komt, twijfelt ze geen moment en solliciteert. Ze wordt...
luisterboek

hartverwarmende roman

door: alexandra-peeters-2 1 like
Beste Mevr. Bird - AJ Pearce (uitgeverij Mozaïek) "Beste mw. Bird' van AJ Pearce is een onweerstaanbare debuutroman over de kracht van vriendschap ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in Londen. Emmy reageert op een advertentie waarmee haar droomcarrière als oorlogscorrespondente in vervulling...