Beste mevr. Bird

Gelezen 66 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 54 Favoriet 4 Recensies 8
Literatuur & Romans Spots 4   Topics 0
‘Beste mw. Bird’ van AJ Pearce is een onweerstaanbare debuutroman over de kracht van vriendschap ten tijde van de Tweede Wereldoorlog in Londen.

Emmy reageert op een advertentie waarmee haar droomcarrière als oorlogscorrespondente in vervulling zal gaan. Denkt ze. Ze blijkt brieven te moeten beantwoorden voor een damesblad. Ongepaste brieven horen in de vuilnisbak, aldus haar baas, mevrouw Bird. Maar als Emmy de soms wanhopige smeekbeden leest, besluit ze deze lezeressen in het geheim terug te schrijven. Dit boek is een ode aan de kracht van vriendschap, de vriendelijkheid van onbekenden en de moed van gewone mensen in buitengewone tijden.

AJ Pearce komt uit Hampshire, Engeland, en is historius. De vertaalrechten van haar debuutroman ‘Beste mevr. Bird’ zijn aan dertien landen verkocht.

‘Geestig, ontroerend en hartverwarmend.’ – John Boyne, auteur van ‘De jongen in de gestreepte pyjama’

‘Een heerlijk boek.’ – Publishers Weekly

Roeleke Meijer - Muilwijk