Bevrijd!

Cal Newport pleit al jaren voor diep werk: het vinden van tijd en rust voor geconcentreerd werk, waarin creativiteit en origineel denken ontstaat. Maar de constante stroom aan communicatie heeft ons werk compleet overgenomen, waardoor strategieƫn tegen afl eiding niet meer genoeg zijn. We zijn de hele dag bezig met communicatie en proberen in een paar uurtjes in de vroege ochtend, avond en het weekend ons daadwerkelijke werk te doen. Het gaat ten koste van onze productiviteit, creativiteit, ons denkvermogen en onze gezondheid.
Newport vertelt hoe we in deze communicatietredmolen zijn beland en bevrijdt ons van de tirannie van de inbox. In een toekomst waarin onze hersenen ons onderscheiden van algoritmen en robots, is het van essentieel belang om gewoontes aan te leren waardoor we onze hersenen ook echt benutten. En bedrijven die hun processen erop aanpassen, creƫren een wezenlijk concurrentievoordeel. Newport biedt de lezer een blauwdruk voor die gewoontes en processen. Voor elke CEO of ondernemer die hun bedrijf toekomstbestendig wil maken, en voor elke werknemer die zijn overvolle inbox zat is: dit boek wijst je stap voor stap de weg.

Is Bevrijd! het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bevrijd!