Bewijs het maar

Feelgood   Topics 0

Steffi Staes, de hoofdpersoon in 'Bewijs het maar' van Anne-Marie Hooyberghs, heeft een moeilijke relatie achter de rug met een man die haar mishandelde. Na de scheiding denkt ze het ergste gehad te hebben, maar niets is minder waar. Haar ex Lex kan het niet verkroppen; hij wil wraak en probeert haar zoveel mogelijk te pesten en lichamelijk te raken. Steffi boekt ten einde raad een lange treinreis in de hoop tot rust te komen. Tijdens deze reis ontmoet ze mensen die haar nauw aan het hart gaan liggen. Vooral de charismatische Lorenzo weet door haar schild heen te dringen. Echter, op de achtergrond speelt een grote angst: door enkele vreemde gebeurtenissen vermoedt Steffi dat haar ex achter haar aan gekomen is. Die angst dringt steeds meer naar de voorgrond en maakt het moeilijk om van haar vakantie te genieten. Anne-Marie Hooyberghs bewijst met 'Bewijs het maar' haar schrijverschap en vertelkunst.

Romantiek
Streek- en familieromans