Beyond Us

Dit beknopte en krachtige boek bevat een indringende verzameling van onderling verbonden essays die essentiële kenmerken hebben, namelijk dat ze onze meest disfunctionele denkwijzen, gewoonten en verhoudingen tot elkaar in deze 21e eeuw met een heldere en krachtige precisie vaststellen, uitvergroten en weerspiegelen. Onze problemen worden gediagnostiseerd en doorgelicht vanuit een röntgen-visie en met laser-precisie. Het boek evalueert onze situatie vanuit een neutraal standpunt, buiten de culturele klankkast van waarden, opinies en overtuigingen waarin de meesten van ons zijn ondergedompeld. Daardoor wordt bloot gelegd wat de meesten van ons niet kunnen zien. Het confronteert ons met de onplezierige waarheden over onszelf en de erkenning van datgene wat noodzakelijk is als we ons leven willen helen en verbeteren. Het boek verwijst ook naar gezonde manieren die ons verder helpen, en de doelmatigheid hiervan wordt vanzelfsprekend als deze worden toegelicht.

Fred Matser is de oprichter en voorzitter van een groot aantal stichtingen waaronder de Fred Foundation en Stichting Essentia Foundation. Hij is een filosoof en vooraanstaand filantroop die zich bijna 40 jaar heeft ingezet voor sociale en ecologische transformaties. De ANBI stichtingen die hij heeft opgericht bestrijken het veld van gezondheid, milieu, natuurbehoud, vrede en wereldwijde transformatie. De principes van deze stichtingen zijn gebaseerd op bezielde samenwerking, zelfvoorziening, empowerment, inspiratie en harmonie.
www.fredfoundation.org / www.essentiafoundation.org

Religie & Spiritualiteit