Big banks

Big banks

Twee denkers en schrijvers hebben hun gedachten, vooruitzichten, pessimisme, optimisme, visie, analyse- en deductievermogen gebundeld in deze literaire thriller.
Er is jaren aan gewerkt.
Big Banks is mijn slotversie, waarvan hier het eerste en tweede deel. Luc heeft een eigen versie in omloop gebracht: Kantelmoment. Ze verschillen niet zoveel, maar hier en daar wel essentieel.

Waarin ze niet verschillen is dat ze nooit klaar waren. Er gebeurde altijd wel weer iets dat er beslist in moest.
En toen brak de pleuris uit.
In deel III zal, als een soort appendix, uitgebreid aan de orde komen wat dat voor de mensenwereld kan gaan betekenen.
Deel I en II zijn pre-Corona en daarom in één boekwerk uitgegeven.

Het genre literaire thriller heb ik toegepast om een boeiende raamvertelling te creëren waarin economische en maatschappelijke stellingen, exposé’s en feiten een plek konden vinden. In de vorm van dialogen, als lezing, als brief, als contemplatie van de hoofdpersonages.
Persoonlijke ervaringen van de hoofdpersoon, een journalist – ondanks zijn faam totaal “op losse schroeven” – vormen het stramien waarin de gedachten van Luc en mij tot een flow, een ontwikkelingsgang worden.

Ewout Storm van Leeuwen
Internationale financiele economie