Binnen bij bol.com

‘Welkom in het Waalwijkse distributiecentrum van ’s lands grootste webwinkel: bol.com. Hier werk ik. Ik doe dat omdat ik wil weten wat er gebeurt als je om vijf minuten voor middernacht besluit dat je de volgende dag een stofzuiger of gourmetstel nodig hebt. Wie zijn die mensen die ervoor zorgen dat jij je pakketje thuis krijgt? Wat zijn de consequenties van onze collectieve verslaving aan online shoppen?’
In Binnen bij bol.com schrijft Jeroen van Bergeijk over zijn undercoverwerkzaamheden in het distributiecentrum van bol.com en zijn verblijf op vakantiepark De Droomgaard, waar veel van de (vooral Oost-Europese) werknemers van het distributiecentrum wonen. Hij schetst niet alleen het bestaan van arbeidsmigranten in Nederland, maar werpt ook licht op de uitwassen van de consumptiemaatschappij: onze vraag naar allerhande spullen, die we zo snel mogelijk thuisbezorgd willen krijgen én (al dan niet gebruikt) kunnen retourneren, houdt de miserabele leef- en arbeidsomstandigheden in stand.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Binnen bij bol.com het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Binnen bij bol.com