Bitterzoet verleden

Bitterzoet verleden

Else-Marie Verbeke is door haar man op botte wijze aan de kant geschoven en daar heeft ze het erg moeilijk mee. Gelukkig vindt ze afleiding in haar werk in de massagepraktijk, die ze samen met twee studievriendinnen heeft opgezet in Utrecht. Langzamerhand pakt ze de draad van haar leven weer op. Maar dan belandt Marion van der Laan op haar behandeltafel. Uit haar dossier blijkt dat Else-Marie en Marion in hetzelfde dorp zijn geboren. Plotseling komen verdrongen jeugdherinneringen weer naar boven. Else-Marie confronteert Marion met het verleden, maar die reageert nogal laconiek. Dat schiet Else-Marie in het verkeerde keelgat en in een vlaag van verstandsverbijstering vermoordt ze Marion. Het aanvankelijke gevoel van overwinning maakt al snel plaats voor een groot schuldgevoel. Dat wordt nog erger als Else-Marie een relatie krijgt met rechercheur Mark van der Klooster. Als hij haar ten huwelijk vraagt, moet ze kiezen. Kiest ze voor haar eigen geluk of voor de waarheid? +

Grote Letter Bibliotheek
17 november 2021