Blauwdruk

'Een leeg bed, een openstaande kledingkast, stilte in huis. Ik ren de trap af, haar jas is weg, ik duik onder de kapstok, geen roze rugzak. Ik roep haar naam, maar krijg geen antwoord. In de woonkamer niet, in de keuken niet. Ik ren weer naar boven, open de badkamerdeur, trek de vlizotrap naar beneden en gil in het gapende gat van de opbergzolder. Niets. Geen Katja.' Een dag voor haar veertiende verjaardag loopt de dochter van Ellen van huis weg. â Ik ben naar mijn vader toe,â smsâ t ze. Maar Ellen heeft Katja nooit verteld wie haar vader is. Als haar dochter erachter komt wie hij is, en werkelijk naar hem toe gaat, zal ze groot gevaar lopen. Ellen wil alles doen om Katja te beschermen, maar elk spoor naar haar dochter loopt dood. Waar is Katja? En hoe vertelt Ellen haar dochter ooit de waarheid over haar afkomst? Maria Rijk won de schrijfwedstrijd 'Bergen bloedt' in 2011 en debuteerde een jaar later met 'Dieptepunt'. 'Blauwdruk' is haar tweede literaire thriller. - Maria Rijk heeft zonder meer een streepje voor op veel van haar collega's. - vrouwenthrillers.nl http://mariarijk.blogspot.nl

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is Blauwdruk het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Blauwdruk