Bloedwijn

Bloedwijn

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Marianne Beauvin, een vriendin van politiepsycholoog Nienke Waterlander, verleidt de ex-crimineel Evert Berman om zijn zwarte geld te beleggen. Naast de witte alcoholvrije wijnen van Wijnhoeve De Drei Schorren in Beldert belegt hij daarna ook nog in de alcoholvrije rode wijn van de Beaujolais.

Nienke Waterlander begeleidt Evert bij zijn re-integratie na tien jaar gevangenschap in Groningen en heeft zo haar twijfels over zijn mogelijke recidive. De investeringen van Evert in de renovatie van de kerken van Dreischor en Belleville en de productie van alcoholvrije witte én rode wijnen, leiden tot grote spanningen tussen de leden van zijn tien jaar geleden ontbonden maffia. Dat eindigt in een bloedstollende ontknoping.

Auteur Dick Doeswijk (73) woont in Zierikzee, werkte en studeerde parttime voor sociaal werk, verslavingszorg, levensbeschouwing, huurrecht, mediation en, na zijn pensionering in 2010, creatief schrijven. Zijn ervaring met en kijk op verslaving, zijn deelname aan veertien druivenoogsten en kennis van de ontwikkelingen in diverse levensbeschouwingen, heeft hij in dit boek verwerkt.

Bloedwijn is een goede-doelen-boek voor Streek- en landbouwmuseum Goemanszorg in Dreischor (Zeeland): www.goemanszorg.nl

Literaire thriller
GigaBoek