Bloemen van de duisternis

Bloemen van de duisternis

Rank 4914 Gelezen 338 Aan het lezen 11 Wil ik lezen 412 Favoriet 4 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 4   Topics 0

Bloemen van de de duisternis is de nieuwste roman van Tatiana de Rosnay, de auteur van Haar naam was Sarah en De familiereünie. Clarissa, een schrijver met een getroebleerd verleden, verlaat na een afschuwelijke ontdekking haar echtgenoot. Ze vindt een nieuw appartement via CASA, eigenaar van een gewild complex dat exclusief bestemd is voor kunstenaars. Maar al snel krijgt ze het gevoel dat iemand haar continu bespiedt; dromen en werkelijkheid beginnen in elkaar over te lopen. Clarissa wordt steeds labieler. Wie zit er achter CASA? Aangemoedigd door haar kleindochter gaat Clarissa zelf op onderzoek uit, maar haar dochter vreest dat haar moeder de grip op de werkelijkheid verliest. Is Clarissa inderdaad een fragiele schrijver met te veel fantasie, of is ze een beangstigende waarheid op het spoor? Bloemen van de duisternis van Tatiana de Rosnay is een indringende roman over de macht van kunstmatige intelligentie, vanuit het perspectief van drie generaties vrouwen, tegen de achtergrond van het Parijs van de nabije toekomst.

Streek- en familieromans
Ambo|Anthos
10 juli 2020
10 juli 2020

Inge Sparrius Hebban Recensent

Dystopische nèt-niet literaire roman

door: Inge Sparrius 4 likes

De Frans-Engelse journaliste en auteur Tatiana de Rosnay (1961) verwierf wereldfaam met Haar naam was Sarah, een indrukwekkend boek waarin haar favoriete thema’s, familiegeheimen en huizen, een belangrijke rol speelden. Zij schrijft haar boeken nu eens in het Frans, dan weer in het Engels.

In ...

Reacties op: Bloemen van de duisternis