Een Parijse affaire

Gelezen 142 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 83 Favoriet 3 Recensies 6
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2 Spots 7   Topics 0

Een Parijse affaire van Tatiana de Rosnay is een intense beschrijving van de vele aspecten van overspel, waarin humor samengaat met mededogen, en verborgenheid met verlangen. Een Parijse affaire is een heerlijk boek voor eenieder die weleens fantaseert over een avontuurtje buiten de deur.

Als een vrouw op het punt staat haar man te verlaten omdat ze denkt dat hij zo saai is, verlaat hij háár omdat ze zijn affaires maar nooit in de gaten kreeg. Wat te doen als je er via de telefoon getuige van bent dat je beste vriendin je man verleidt? Van het wegpoetsen van een slippertje tot machiavellistische wraak – Tatiana de Rosnay beschrijft het huwelijksbedrog in al zijn facetten: soms tragisch, soms humoristisch, in een luchtige stijl, ironisch, met een ontknoping die altijd onverwacht en soms koelbloedig is.

‘We verslonden dit boek als de verboden vrucht. Met oneindig veel plezier.’ – Femme Actuelle

Ambo|Anthos
09 juni 2015