Blond brutaal en bidden

VEEL MEDIA-AANDACHT!! Mariska Orban zal te gast zijn bij Pauw & Witteman en geinterviewd worden door NRC, Reformatorisch Dagblad, Brabants Dagblad en Omroep Brabant.

Mariska Orban begon op 1 septembert 2010 als hoofdredacteur van Katholiek Nieuwsblad, de enige katholieke krant in Nederland, met enkel mannelijke redacteurs. Katholieke bloggers volgden haar met argusogen: was ze wel katholiek genoeg, was ze niet te jong, te wild en te onervaren? De reguliere media vroegen zich af of het weekblad een katholieke glossy zou worden.
Na zes weken aan het roer schrijft de kerverse hoofdredacteur een geruchtmakend opinieartikel tegen abortus. Die week krijgt Orban 350.000 tweets, duizenden hatemails, honderden doodsverwensingen en tientallen doodsbedreigingen.
In Blond, brutaal en bidden vertel Mariska Orban over dit stormachtige eerste jaar. Hoe helpen het geloof en de band met God haar te blivjen vechten voor haar standpunten? Ze ziet dat ze na het intenseieve jaar vooral hartstochtelijker is gaan geloven. 'Hoe meer ik te weten kom van het katholieke geloof, hoe logischer het is. Er zijn meer wegen die naar ROme leiden, maar als je de bewegwijzering van ons geloof volgt, is die weg veel makkelijker en diepzinniger.'

Is Blond brutaal en bidden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Blond brutaal en bidden