Boekoe Kita

Boekoe Kita

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 2 Recensies 0
Culinair Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0
De lekkerste gerechten uit de Indische keuken met verhalen van 15 Indische families
Boekoe Kita (Indonesisch voor Ons Boek) is een schitterend uitgevoerd boek waarin familie en culinaire tradities centraal staan. De Indische keuken is geliefd. Het is een traditionele keuken die vaak van generatie op generatie wordt overgedragen. Toch ontwikkelt ook deze keuken zich met de tijd mee. In dit Indische kookboek vertellen 15 Indonesische families over hun roots, hun eigen familierecepten en verhalen vormen daarbij de rode draad. Onder hen ook enkele beroemde namen zoals voormalig topmodel Linda Spierings en fotografe Patricia Steur. Veel van al deze authentieke recepten zijn ook voor de minder ervaren kok goed te maken en kosten niet heel veel tijd, zoals vaak wordt gedacht. De opbouw van het boek is per ingrediënt, zoals peper (lombok), ketjap, kokos (klapper), kemirinoten, knoflook en gula djawa.

Culinair
Keuken per land en streek
Terra
31 december 2020