Book To Be

De mensen kunnen positief blijven denken, dan maak je je leven gelukkig.

Als je in een ander land komt, ken je taal niet, ken je de mensen niet en ken je hun cultuur niet, het kan heel spannend zijn. Dat heb ik twee keer meegemaakt.

Ik had in China een goede baan, maar ik wilde een nieuw leven ontdekken. Toen ik naar Italië kwam, was het een heel moeilijk leven. Toen ik 18 jaar geleden naar Nederland kwam, was het ook een moeilijk leven.

Ik ben in de twee landen altijd positief gebleven om te leven. Ik heb hard gewerkt en ben mijn leven blijven ontdekken.

Maar altijd positief blijven is niet altijd makkelijk……, in het echte leven moet je zelf bepalen hoe je diep in jou omgaat met wat je hebt meegemaakt. Ik besefte toen ik al volwassen was dat ik positief ben blijven denken en altijd ben blijven dromen.

Het menselijke leven heeft dromen nodig om doelen te kunnen bereiken. Zo leef ik lang en gelukkig.

Is Book To Be het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Book To Be