Bordjes duiken

'Mijn zeer jiddische grootmoeder kon geweldig goed koken en was een strijdlustige sociaal-democraat van het eerste uur.' Zo opent de optimist Alexander Rinnooy Kan de schets van zijn leven.
Rinnooy Kan, wetenschapper, onderhandelaar, bankier, kent de Nederlandse circuits van macht en invloed van binnenuit en gaf ze jarenlang mede vorm. Het ontwikkelen en overdragen van kennis heeft Rinnooy Kan van jongs af aan als ideaal voor ogen gestaan. En dat is wat hij in dit klein memoriaal ook doet: aanstekelijk, intelligent en geestig belijdt hij zijn liefde voor muziek en literatuur, de vreugde van reizen en koken en de kunst van het voorzitten en het onderhandelen.
Bordjes duiken is een elegante zoektocht naar wat de jaren in de wereld van de wetenschap, het bedrijfsleven, de politiek en de kunsten hem aan inzichten hebben opgeleverd. Geen afstandelijk verslag, maar een openhartige persoonlijke ervaring.

Is Bordjes duiken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Bordjes duiken