De Bourgondiërs

Rank 1033 Gelezen 320 Aan het lezen 131 Wil ik lezen 514 Favoriet 40 Recensies 17
Non-fictie Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 6 Spots 7 Top25's 15   Topics 0

De Bourgondiërs vertelt de geschiedenis van de vroege Nederlandse eenwording. Het is een wonderlijk relaas van ontbolsterende steden, ontwakend individualisme en uitstervende ridderidealen. Van schizofrene koningen, doortastende hertogen en geniale kunstenaars. Terwijl de Bourgondische hertogen met veldslagen, huwelijken en hervormingen de versnipperde Lage Landen tot één geheel smeedden, ontstonden onder hun impuls de onvergetelijke werken van Klaas Sluter, Jan van Eyck en Rogier van der Weyden.
Bart Van Loo’s even spannende als leerrijke verkenning van de middeleeuwen groeit gaandeweg uit tot een wervelende cultuurgeschiedenis. Meeslepend en erudiet vertelt hij waar wij vandaan komen. Als geen ander weet Van Loo bevlogenheid, humor en kennis van zaken te combineren.

Vaderlandse geschiedenis
Geschiedenis algemeen
Uitgeverij De Bezige Bij b.v.
19 juli 2019
10 november 2020