Bourgondiërs

Volkskrant:
NRC:

De Bourgondiërs

Rank 5255 Gelezen 471 Aan het lezen 147 Wil ik lezen 572 Favoriet 60 Recensies 22
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 2 Lijsten 6 Spots 7 Hebban 1000 610   Topics 0

De Bourgondiërs vertelt de geschiedenis van de vroege Nederlandse eenwording. Het is een wonderlijk relaas van ontbolsterende steden, ontwakend individualisme en uitstervende ridderidealen. Van schizofrene koningen, doortastende hertogen en geniale kunstenaars. Terwijl de Bourgondische hertogen met veldslagen, huwelijken en hervormingen de versnipperde Lage Landen tot één geheel smeedden, ontstonden onder hun impuls de onvergetelijke werken van Klaas Sluter, Jan van Eyck en Rogier van der Weyden.
Bart Van Loo’s even spannende als leerrijke verkenning van de middeleeuwen groeit gaandeweg uit tot een wervelende cultuurgeschiedenis. Meeslepend en erudiet vertelt hij waar wij vandaan komen. Als geen ander weet Van Loo bevlogenheid, humor en kennis van zaken te combineren.

Literaire non-fictie algemeen
Geschiedenis algemeen