Bouwen aan Vertrouwen

Bouwen aan vertrouwen

Bouwen aan Vertrouwen gaat over de geschiedenis van de familie ‘Straks’ die drie bedrijven in de bouwsector heeft opgericht. Deze bedrijven zijn nog steeds actief: Comprifalt in Wijhe, Compri-Aluminium in Medemblik en Storax in Zwijndrecht. In de periode 1953 tot heden zijn er tal van commerciële, financiële, sociale en persoonlijke zaken voorgevallen. Natuurlijk zijn er verhalen over zakelijk succes, maar in dit boek tref je ook verhalen over persoonlijk leed en tegenslag. Net als anekdotes over gênante of vermakelijke zakelijke of persoonlijke gebeurtenissen. Het is dan ook een bijzonder eerlijk boek geworden, recht uit mijn gerepareerde hart. Bouwen aan Vertrouwen is bovenal een eerbetoon aan mijn altijd enthousiaste en positieve vader die mede de basis heeft gelegd voor alle drie de bedrijven. Zijn gevoel voor kansrijke producten en de marketing daarvan blijft een voorbeeld voor mij. Voor onze zoon Mike, de derde generatie Straks, is dit boek ongetwijfeld een stimulans om op de ingeslagen weg door te gaan. Verder kon ik het niet nalaten om in dit rijk uitgevoerde boek een tiental aanbevelingen voor de Nederlandse regering te formuleren, zodat zij een beter beeld krijgen van de uitdagingen van het bedrijfsleven in het algemeen en familiebedrijven in het bijzonder. Ron Straks

Geschiedenis & Politiek
Sociaal economische geschiedenis