Brabant, de geschiedenis in strip

Brabant

Rank 5507 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Twee jongeren maken via een App op hun mobieltje een reis door de tijd op Brabantse bodem. Dit scenario vormt de basis voor een stripboek over de geschiedenis van Noord-Brabant.
Een lichtvoetige en humoristische wijze om kennis te nemen van onze historie van Bergen op Zoom tot Eindhoven en Den Bosch. Over zandgronden, keuterboeren, de Peel, de dorpen en de beekdalen.
De reis begint in de Romeinse tijd en laat vooral het leven zien van de gewone Brabander. Geen geschiedenisboek vol met jaartallen en adellijke families, maar een historisch verantwoord overzicht van wat de mensen in dit deel van Nederland is overkomen.

Een greep uit de onderwerpen in de strip
Het ontstaan van de zandgronden en de venen, de Romeinen, de eerste missionarissen, het ontstaan van 's-Hertogenbosch en de Mariaverering, Jeroen Bosch, Bergen op Zoom als middeleeuwse handelsstad, het ontstaan van Breda en de tijd van de 80-jarige oorlog, de fraters van Tilburg, waarom er leer kwam in de Langstraat, Waalwijk,de bedevaarten en processies, de Sint Elisabethsvloed en de Biesbosch, Schijndel van hop naar klompen, Vincent van Gogh, de opkomende industrie, de ontwikkeling van Eindhoven en Veghel, Eerste en Tweede Wereldoorlog, operatie Market Garden en nog veel meer!
Stripboeken
Provinciestrip VOF