Bravo Terschellingers

Bravo Terschellingers

“BRAVO, Terschellingers” beschrijft de belangrijke episode uit het Terschellinger Reddingwezen waarin twee reddingboten met de naam ‘Brandaris’ opeenvolgend actief waren. De eerste ‘Brandaris’ verging met man en muis. Voor haar opvolger dreigde – na een prachtige staat van dienst met 519 geredden – de slopershamer. Dankzij grondige restauratie kwam ze enkele jaren geleden als herboren terug op Terschelling en bezit thans de status van Nationaal Varend Erfgoed. Meer informatie

“BRAVO, Terschellingers” is geschreven door de Terschellinger publicist Jan Heuff en is voor een belangrijk deel samengesteld uit niet eerder openbaar gemaakt archiefmateriaal.
Het boek is niet alleen een hommage aan de onbaatzuchtige redders van weleer, maar ook aan de vrijwilligers van de Stichting Museumreddingboot Terschelling, die met gedrevenheid deze icoon van Terschelling in de vaart weten te houden.
“BRAVO, Terschellingers” is een absolute aanrader voor elke liefhebber van het Reddingwezen in het algemeen – en voor die van de Terschellinger historie in het bijzonder.
Geschiedenis & Politiek
Flevodruk Harlingen B V