Breinchaos

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
Marieke heeft haar leven aardig op de rit. Naast haar drukke baan en het gezin dat ze vormt met haar partner en zijn drie kinderen, is ze tevens een enthousiast en ervaren bergsporter. Ze doet aan ijs- en rotsklimmen en leeft haar passie in de bergen.

Ook levert ze topprestaties in de amateur wielrenwereld. Tot ze op een dag in het vroege voorjaar van 2017 ten val komt met haar racefiets en daarbij hersenletsel oploopt. Dan komt Mariekes leven met een klap tot stilstand. Letterlijk. Ze belandt in een wereld die de hare niet meer is, op meerdere niveaus.

Marieke laat zich niet klein krijgen. Ze vecht zich een weg terug uit die prachtige wereld waar ze nu nog niet wil zijn. Ze is hier nog niet klaar. Hoe zij zorgvuldig en hardwerkend, maar zeker ook met humor en een scherp observatievermogen, haar leven weer oppakt lees je in dit aangrijpende en tegelijkertijd bijzonder krachtige verhaal. Een verhaal over hersenletsel en revalidatie, dreigende burn-out en praktische spiritualiteit. Een verhaal over een stoere, sterke, lieve vrouw. Boven alles een verhaal over heel veel liefde.

Wat doe jij als je leven er van de ene op de andere dag compleet anders uitziet?

Biografieen literaire auteurs
Mijnbestseller.nl