Brieven van Dikke Freddy

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Frederik De Meester, alias Dikke Freddy, is arm en vaak dakloos. Café De Nachtegael is dan zijn thuishaven. Maar sedert 2000 verblijft Freddy in de gevangenis als geïnterneerde. In zijn brieven klaagt hij - burlesk en pregnant - de wantoestanden aan die hem en zijn lotgenoten treffen.
Als humor 'verdriet op zijn kop' is, dan heeft Brieven van Dikke Freddy een hoog schatergehalte. En als humor aanklaagt, dan moet u zich schamen.

Brieven van Dikke Freddy is sinds 1993 een column in Alert, een tijdschrift over zorg, welzijn en sociale politiek.
Erik Vlaminck kent veel Dikke Freddy's.
Hij was van 1984 tot 1995 projectleider en straathoekwerker in de thuislozenzorg.
Dat zorgde voor een band voor het leven.
Dikke Freddy
Van Halewyck
9028419721

2 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Lezersrecensies (1)

Hilarisch, ... en schrijnend.

door: Els Lens 1 like
Brieven van Dikke Freddy. (Erik Vlaminck) Er bestaan verscheidene boeken waarin Dikke Freddy de hoofdrol speelt. “Dikke Freddy aan zee” en “Dikke Freddy in het zilver”... Maar nu heb ik dus eindelijk het eerste boekje van de reeks gelezen. (79 blz.) De hoofdpersoon is arm en vaak...