boeren

boeren

Gelezen 11 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 1
In het theaterstuk boeren vechten mensen tegen een wereld die ze niet kunnen vatten. Passie voor de boerenstiel botst
met klimaatzorg en de klauwen van grootkapitaal. Broederhaat en broederliefde vechten om balans. Ook die ene vrouw die er niet is, speelt een rol. Het gaat in boeren over onmacht en mensenverdriet, wat niet wil zeggen dat het er altijd zwaarmoedig aan toe gaat. boeren zal op tientallen plaatsen gespeeld worden, telkens in schuren of stallen. Daar waar boeren boeren. En leven.

Erik Vlaminck (1954) is roman- en theaterauteur. Zowel Suikerspin en Brandlucht als zijn recentste romans De zwarte brug en Een berg mens onder witte lakens waren stuk voor stuk succesvol. Daarnaast maakt hij al 25 jaar ophef met de column ‘Brieven van Dikke Freddy’, waarin hij het onrecht van armoede aanklaagt. Hij is lid van de Koninklijke Academie voor Nederlandse Taal en Letteren en voorzitter van PEN Vlaanderen.

Toneel, - theater- en filmteksten, ook scenario's
Uitgeverij Vrijdag
24 augustus 2020