Brieven van Souad

Souad is een Marokkaans meisje dat in Nederland woont. Ze zit op de middelbare school en wil graag goede cijfers halen. Maar als er thuis problemen zijn omdat haar moeder wegloopt, wordt dat moeilijk. Zij is de oudste dochter en haar vader vindt het maar onzin dat een vrouw zoveel zou moeten weten. Zelf is hij nooit naar school geweest. Hij is een beetje ouderwets en snapt nog weinig van de Nederlandse samenleving. Langzamerhand gaat Souad dat begrijpen. Aan Bianca, een Indisch meisje dat ze in Marokko tijdens een vakantie heeft ontmoet, vertelt ze alles wat ze meemaakt. Want hoewel Bianca een heel ander leven leidt dan Souad, kan zij toch met haar meevoelen.

Met de brieven die Souad aan een Indisch meisje schrijft, heeft Marion Bloem een boeiende vorm gevonden om de problematiek van een jonge Marokkaanse in onze samenleving begrijpelijk te maken.

Recensies (1)

Is Brieven van Souad het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Brieven van Souad