Doorschenen wolkenranden

Over Doorschenen Wolkenranden, dat een keuze uit eigen werk van de dichter Jacobus Cornelis Bloem (1887 - 1966) bevat, zegt hijzelf in zijn voorwoord: "Wat de gedichten betreft, ik ben bij de keuze daarvan vóór de publicatie altijd zeer zorgvuldig te werk gegaan. Bij het samenstellen der bundels behoefde dan ook vrijwel niets te worden verworpen. De schifting had al eerder plaats gehad."

Dit zijn typerende zinsneden voor de auteur van het aforisme "Dichten is afleren", een uitspraak die karakteristiek is voor zijn streven naar zuiverheid, zijn aanhoudend trachten 'enkele essentiële dingen van het leven zo uit te spreken , dat dit alleen van mij en niemand anders zou hebben kunnen zijn'.

Is Doorschenen wolkenranden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Doorschenen wolkenranden