Broeders zonder geweten

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0

Floris zou de winter bij zijn leermeester, Rudolf de minstreel, doorbrengen, maar dat vindt Rudolfs vrouw Maria toch niet zo'n goed idee. Floris en Veerle, de dochter van Rudolf, hebben volgens haar te veel belangstelling voor elkaar ... Om ruzie met zijn vrouw te voorkomen besluit Rudolf Floris de winter door te laten brengen in het klooster bij Deventer. Samen met Dolf, een jongen van zijn leeftijd, beleeft hij spannende avonturen. Binnen de kloostermuren gebeuren dingen die je daar absoluut niet zou verwachten. Hebben de beide monniken die ook om onderdak in het klooster vragen, wel echt de zwijggelofte afgelegd? En waarom wordt er perkament gestolen? Wie is er verantwoordelijk voor de dood van een van de broeders? Waarom is de zegelring van abt Johannes niet veilig? Aan het eind van dit tweede deel over Floris de minstreel vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

Junior
Floris de minstreel (2)