Broer

Broer

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
De zomer van 1991 is zinderend heet in Scarborough, een multiculturele wijk van Toronto. De broers Michael en Francis proberen zich tevergeefs te verweren tegen de vooroordelen en de lage verwachtingen waarmee ze zich als zonen van immigranten uit Trinidad geconfronteerd zien. Leraren
delen hen in op lagere niveaus, de middenstand ziet ze slechts als potentiële winkeldieven en vreemden versnellen hun pas wanneer de jongens achter ze lopen.

Gedreven door de pulserende beats en lifestyle van hiphop droomt Francis, de oudste van de twee, van een toekomst in de muziek. Michael droomt vooral van Aisha, het slimste meisje van hun middelbare school, die op haar beurt droomt van een leven elders. Maar de heldere ambities van de drie worden onherroepelijk verwoest door een tragische schietpartij, en het politieoptreden en verstikkende verdachtmakingen die daarop volgen.

Een intens mooi en krachtig, tijdloos verhaal over de diepgaande liefde tussen twee broers en de zinloosheid van levens die door een kogel worden beëindigd.
Nijgh & Van Ditmar
26 november 2019