Bruid van de bergen

Bruid van de bergen

Gelezen 57 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 86 Favoriet 2 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

Kristen Heitzmann schetst met de historische roman ‘Bruid van de bergen’ een intens en onverwacht liefdesverhaal tegen het prachtige decor van Colorado’s overweldigende natuur.

Colorado, 1870. Desi Brennan groeit op in een land dat herstellende is van de Amerikaanse Burgeroorlog. Ze verlangt naar vrede die verder voert: volledige vrijheid van slaven en indianen. Ze botst dan ook flink met de rijke nieuwkomer Remy Montgomery, die nog steeds slaven voor hem laat werken en vindt dat indianen in reservaten thuishoren. Maar als hij haar familie helpt na een overval door bandieten, kan Desi niet anders dan Remy het voordeel van de twijfel gunnen en haar liefde voor hem erkennen. Dan keert Remy terug van een lange reis met een kersverse bruid aan zijn zijde. Eenzaam stort Desi zich op haar werk voor haar vaders krant, en verzint ze met haar vader een list om de leider van de bandieten in de val te lokken. Hun plan loopt gruwelijk uit de hand als Desi wordt ontvoerd. Alleen als haar vader zichzelf uitlevert aan de bende, wordt haar leven gespaard.

Historische roman (populair)
Land van de gouden rivieren (1)
Evelyn van Bilsen
Kok
16 april 2019
16 april 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marieke Scheers Hebban Recensent

Sfeervolle en avontuurlijke historische roman

door: Marieke Scheers 1 reactie 1 like

Kristen Heitzman (1959) woont in Colorado, is schrijfster van christelijke feelgood en historische romans, maar ze schrijft ook thrillers en drama. In 2013 won ze de Christy Award met haar boek The breath of dawn, dat in het Nederlands is uitgegeven als De Schuilplaats (2013). Bruid van de bergen...

Reacties op: Bruid van de bergen