Advertentie

Bubbel

0

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Satire met een vlijmscherp randje die zich afspeelt in de wereld van reclame en media.
 
Bruno Vanspauwen werkte dertig jaar in de reclamewereld, afwisselend als gestreste participant en geamuseerd observator. In dit boek – zijn debuut als romanschrijver – vertelt hij het verhaal van een bedrijf dat kauwgom produceert en de slabakkende verkoop wil aanzwengelen. Het schakelt daarvoor een reclamebureau in dat uitpakt met het nieuwe wonderwapen van de marketing: 360°. In een gonzend universum van ononderbroken reclame, entertainment en digitalisering wordt de kauwgombubbel opgeblazen tot hij uit elkaar dreigt te spatten.
 
Hoofdpersonage Abel Artman is CEO van een bekend reclamebureau, Frank Lamarck is de nieuwe Vice President Marketing van de kauwgommultinational Chew Inc. Samen zetten ze alle mogelijke reclamekanalen en -technieken in om zo veel mogelijk mensen aan het kauwen te krijgen: van shockerende reclame (shockvertising) over de vermenging van reclame en journalistiek (branded content) tot reality-tv die betaald en bepaald wordt door de kauwgomfabrikant (branded entertainment). Als lezer krijg je een glimp achter de schermen van de media- en reclamewereld en een geestige inkijk in de nieuwste technieken van commerciële verleiding.
+


Genre
Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen
Aantal pagina’s
240
Uitgeverij
Manteau
Eerste editie
18 mei 2021
Laatste editie
18 mei 2021
ISBN
9789022337899


Boekinformatie wijzigen
Jouw boekenplank Jouw waardering
Jouw recensie   Schrijf een recensie
? Onze partners



Reacties op: Bubbel

Wil je kort reageren op dit boek of een vraag stellen aan andere lezers, plaats dan een reactie. Recensies schrijf je onder Schrijf een recensie.

Gesponsorde boeken