Casa Benali

Schrijf alleen over eten op een lege maag, adviseerde Ernest Hemingway. Maar ook een schrijver moet eten. En dat doet Abdelkader in Casa Benali samen met zijn vrouw Saida, die hem meeneemt op een duizelingwekkende ontdekkingstocht door de Marokkaanse keuken. Koken, flamberen, sudderen, garen, stoven, evaporeren en bezingen! Saida voegt haar innovaties toe en Abdelkader kijkt smachtend toe en citeert W.H. Auden: If equal love cannot be, let the more loving one be me. Saida en Abdelkader delen met ons hun culinaire geheimen die ze op lange strooptochten in de oude medina s van Fes, Marrakech en Tanger hebben verzameld.

Is Casa Benali het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Casa Benali