Cheeta

Rank 9302 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Bo is een ontwikkelingswerker met winstoogmerk. Met zijn Orion Fast Relief-stichting weet hij bij enkele rampen de nodige hulp te verlenen én er, onzichtbaar voor de wereld, zelf beter van te worden. Op een dag haalt hij via een Saoedische geldschieter de opdracht binnen een ziekenhuis te bouwen in de Palestijnse Gazastrook. Met de obscure Hamas en de onzichtbare Mossad als opponenten lijkt hij er, ondanks ontvoeringen, tegenwerkingen en negatieve berichten in de pers, in te slagen. Een gevaarlijke onderneming die hem in één slag in staat kan stellen zijn eigen droomproject in Mozambique te realiseren. Ideaal en realiteit botsen op verrassende en cynische wijze met elkaar in Cheeta, de nieuwe spannende roman van Hans Kanters.

Hans Kanters schreef eerder Gedane zaken (2014), Insectenman (2015) en De danser van Katendrecht (2018). De pers over zijn boeken:
‘Vlot geschreven, leuk geconstrueerd, een licht duizelingwekkende vlucht van de verbeelding, gebaseerd op grote kennis van het internationale zakenleven.’ Nelleke Noordervliet
Hugo Luyten op L1-radio: ‘Kanters weet erg goed de sfeer te treffen. Verhaaltechnisch steekt het goed in elkaar. Een aanrader!’
Guus Urlings in De Limburger: ‘Kanters heeft uit al die elementen een verhaal weten te componeren dat geen moment verveelt.’

Spannende boeken algemeen
Tic, Uitgeverij