Chess Mov(i)es

Er zijn duizenden schaakboeken geschreven. Veel van deze boeken willen je helpen om (beter) te leren schaken, gaan over openingen, eindspelen, tactiek, strategie of over een toernooi of schaak­match en daar is niets mis mee. Maar in de grote hoeveelheid van diagrammen, teksten en varianten dreigt soms de schoonheid van het schaakspel verloren te gaan, of in ieder geval onop­gemerkt te blijven.

Daarom schreef ik „een ander schaakboek”. Een schaakboek met nauwelijks tekst en varianten, maar voor iedere zet een diagram. Een boek waar u als lezer, of eigenlijk als kijker, kunt genieten van een aantal van de meest prachtige, verrassende en wonder­schone scènes die het schaakspel te bieden heeft.

Dit boek - Chess Mov(i)es - is dan ook geen leerboek, maar een boek waar iedere lief­hebber van het schaakspel al bladerend zal beseffen dat de Russische oud-wereld­kampioen Anatoly Karpov gelijk had toen hij zei “Chess is everything: Art, Science and Sport.” Veel kijk- en schaak-plezier gewenst bij de 64 scènes in „Chess Mov(i)es”.

Lifestyle & Vrije tijd
Denksporten (schaken/dammen)