Chronische vermoeidheid te lijf!

Patrick Rodrigus

Chronische Vermoeidheid (ME/CVS) is een ziekte die niet in bloed is aan te tonen, maar wel een aantal typisch klinisch aantoonbare kenmerken heeft. De oorzaak voor de vermoeidheid bij het ziektebeeld ME/CVS is tot op heden niet gevonden. Vermoeidheid heeft met meerdere dingen te maken, die allemaal het lichaam te lang in een langdurige ‘spanningstoestand’ houden. Daardoor is het hormonale systeem en het immuunsysteem ontspoord, waardoor een toestand van laaggradige ontstekingen ontstaat. Dit resulteert in een slechte functie van de energiefabrieken van de cel (mitochondriën). De multidisciplinaire aanpak met de ‘Rodrigus methodiek’ is gebaseerd op vier pijlers met osteopathie als basis. Dit boek is het begin van de weg naar verbetering van de kwaliteit van leven voor een patiënt met ME/CVS. Een patiënt met deze chronische ziekte verdient aandacht en zorg op maat. Het kan en het moet anders!

Recensies (1)

Is Chronische vermoeidheid te lijf! het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Chronische vermoeidheid te lijf!