Cicero leest Covey. Retorica in populaire managementboeken

Wat hebben Cicero en Covey met elkaar te maken? Stephen R. Covey - misschien wel de bekendste managementgoeroe en Marcus Tullius Cicero, de grootste redenaar uit de Romeinse tijd? Beiden hebben op hun eigen terrein een iconische status bereikt. De een voor populaire managementopvattingen, de ander voor de kunst van het overtuigen, de retorica.
In dit boek kijkt Harm Klifman door de bril van de klassieke retorica naar populaire managementboeken als Wie heeft mijn kaas gepikt? en Onze ijsberg smelt! Aan de hand van oude inzichten ontrafelt hij de technieken en praktijken die moderne auteurs gebruiken om hun ideeën over management over het voetlicht te brengen. Wie dacht dat managementtheorieën vooral een beroep doen op het gezond verstand, weet na lezing van dit boek beter. Dat begint vaak al bij de titel.
Het lezen van een populair managementboek zal na lezing van Cicero leest Covey nooit meer hetzelfde zijn.