Cinderella

Cinderella

Rank 5119 Gelezen 24 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 2   Topics 0

De zoon van een hoer opent een bordeel en wordt de pooier van zijn moeder. Welkom in de Cinderella, een familiebedrijf waarin hoeren heilig zijn en criminelen hun pik en pistool niet uit elkaar kunnen houden. In die wereld probeert een zoon zijn moeder te redden van het onherstelbare trauma van haar bestaan. Een poging waarbij hij niet alleen haar, maar ook zichzelf dreigt te verliezen. De confrontaties tussen moeder en zoon zijn ingebed in een panoramisch tableau van de onderwereld à la Flamande. Daarbij passeert een carnavalsstoet aan personages die stuk voor stuk uitblinken in onbeholpen tragiek.

Cinderella is een groots opgezette, in rauw en bloemrijk proza geschreven roman over het bestaan als bordeel en de onontkoombare band tussen moeder en kind.

Atlas Contact
24 september 2015

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 9,99

Hebban recensie

De rauwe werkelijkheid van Michael Bijnens’ Cinderella

door Susanne op 21-12-2015

Michael Bijnens (1990) maakte na zijn afstuderen aan de Brusselse toneelschool snel naam als theaterschrijver. Cinderella is zijn debuut als romanschrijver. Bijnens groeide zelf op als zoon van een Antwerpse prostituee en deze roman is dan ook deels autobiografisch.

Cinderella is een schelmenroman over een jongeman die samen met zijn moeder een bordeel besluit te gaan runnen. Hij wordt de pooier...