Circus Maximus

De race van de keizer

Gelezen 17 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 9 Favoriet 2 Recensies 2
Junior Artikelen 1   Topics 0

‘Circus Maximus – De race van de keizer’ is een razend spannend kinderboek over de belangrijkste paardenrace in het Romeinse rijk: de race in het Circus Maximus. Een harde wereld vol sensatie en gevaar… De twaalfjarige Dido wil niets liever dan het vurige paard Porcellus trainen en uiteindelijk zélf met hem racen in Circus Maximus – maar dat soort ambities zijn verboden voor meisjes. Gelukkig kan ze wel haar vader helpen: hij is de trainer van het populairste wagenrenteam van Rome, de Groenen. Als haar vader plots om het leven wordt gebracht, moet Dido vluchten. Aan de kust van Noord-Afrika vindt ze hulp uit wel heel onverwachte hoek, en is ze veilig. Maar ze kan Porcellus en Circus Maximus niet uit haar hoofd zetten. Moet ze terugkeren naar Rome? Dat is niet zonder gevaar, want ze heeft een nieuwe vijand die tussen haar en haar dromen in staat: keizer Caligula… Dit debuut van de Britse Annelise Gray is niet alleen perfect voor paardenliefhebbers en fans van de populaire serie Gladiator, maar ook voor alle andere leesbeesten die graag wegduiken in spannende verhalen over geschiedenis en de Romeinen.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Circus Maximus (1)
Gottmer
07 juli 2021
07 juli 2021

Reacties op: De race van de keizer