Confessies van een meestersmokkelaar

Paulus Meyer is het kopstuk van 'de bende van 700 miljoen', een legendarische groep drugssmokkelaars die de onderwereld van de Lage Landen een tiental jaar regeerde, tot ze in 2007 werd opgerold. Hun bijnaam komt van het geschatte bedrag dat de bende heeft buitgemaakt. Meyer heeft er een jarenlange gevangenisstraf op zitten. Acht maanden zat hij vast in Bangkok Hilton, een van de gevaarlijkste gevangenissen ter wereld. Nu is hij weer vrij en blikt zonder taboes terug op zijn criminele carrière. 'Ja, ik was fout', zegt hij, 'maar ik heb the time of my life gehad.'

In Confessies van een meestersmokkelaar neemt Meyer ons mee naar de fascinerende wereld van de internationale illegale handel, met de Georgische georganiseerde misdaad op het Falconplein, Oost-Europese drugsbaronnen, de Britse maffia in Marbella, Marokkaans-Nederlandse drugskartels, én naar het paradijseiland Koh Samui in de baai van Thailand, waar hij nog steeds een luxeresort bezit dat hij uit de handen van het gerecht heeft weten te houden.

'Ik ben groot geworden zonder ooit geweld gebruikt te hebben', zegt Meyer. Zijn briljante geest, zijn onmiskenbare charmes en zijn ondernemingszin waren zijn troeven. Een uniek en spannend verhaal.

Is Confessies van een meestersmokkelaar het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Confessies van een meestersmokkelaar