Confrontaties

Confrontaties

Rank 2034 Gelezen 808 Aan het lezen 25 Wil ik lezen 435 Favoriet 26 Recensies 35
Literatuur & Romans Artikelen 14 Newsroom 8 Lijsten 13 Spots 8   Topics 0

De zestienjarige Salomé Atabong zit vast in een jeugddetentiecentrum, omdat ze op een zomermiddag twee schoolgenoten ernstig heeft mishandeld. Ze probeert haar hoofd koel te houden tussen de andere meiden, irritante psychologen en treiterende begeleiders. Over een maand mag ze naar huis, maar daar wacht alleen een gezin dat al lang geleden uit elkaar gevallen is. En die jongens. Zullen zij wraak nemen? Confrontaties is een adembenemende roman over het dorp, de vreemdeling, de haat, en de liefde.

Lebowski
17 september 2020
17 september 2020

Sigried Hebban Recensent

Literatuur met een hartslag

door: Sigried 1 reactie 3 likes ebook

Confrontaties is de debuutroman van Simone Atangana Bekono, al is ze geen nieuwe speler in het literaire veld. Eerder viel de auteur al in de prijzen met haar dichtbundel en op het internet kun je genieten van de krachtige manier waarop ze haar poëzie brengt. Die intensiteit en cadans vindt de...

Reacties op: Confrontaties