Coyote

Coyote

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 1 Recensies 1
'Een van de beste romans van het jaar.' The Telegraph

Wanneer Raj Matharu, een vierjarig autistisch jongetje, tijdens een vakantie verdwijnt in de Californische woestijn, openen de media een klopjacht op zijn rijke New Yorkse ouders. Het lot van de ouders is verbonden met onder meer een slempende Britse rockster, een aanbidder van buitenaards leven, een jonge Irakese vluchteling en een achttiende-eeuwse franciscaner ontdekkingsreiziger.
De verhaallijnen van deze roman spelen zich af in verschillende tijdsgewrichten, maar ze komen samen bij Pinnacle Rocks, een rotsformatie in de meedogenloze woestijn.

Hari Kunzru (1969) ontving voor zijn debuutroman The Impressionist (De poseur) de John Llewellyn Rhys Prize. Het tijdschrift Granta plaatste Kunzru op de lijst 'Best of Young British Novelists'. Verder verschenen van Kunzru Leela.exe en Mijn revoluties. De Engelstalige editie van Coyote verscheen onder de titel Gods Without Men en werd door de internationale pers met lof overladen.

'Verbluffende roman.' NRC Handelsblad

'Een intelligent boek dat blijft intrigeren.' Het Financieele Dagblad