Daedalus 2

Brian maakt met een groepje vrienden een homemovie “over alle rotzooi die in mijn hoofd rondraast”. Het moet een soort remake worden van Invasion of the Body Snatchers met Brians brein als een alien die uit zijn peul ontsnapt. Brian heeft het scenario tot in de kleinste details uitgewerkt, maar als zijn ontwapenende hoofdrolspeelster Laurie hem duidelijk maakt, dat zijn film nogal saai en voorspelbaar dreigt te worden, moet hij erkennen dat het misschien tijd wordt voor een wat meer ‘volwassen’ film... Daedalus is een deels autobiografische mengeling van horror, sciencefiction en teenage angst, die alleen in het hoofd van Charles Burns – de auteur van Black Hole (Zwart gat) – kan zijn ontstaan.

Is Daedalus 2 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Daedalus 2