Dagboek van een gelukstoerist

Dagboek van een gelukstoerist

Gelezen 82 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 70 Favoriet 0 Recensies 5
Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Hij leidt het leven van een succesvol advocaat in New York: Work Hard, Party Hard. Maar steeds vaker ervaart Jonathan Lehmann een knagend gevoel van leegte. Daarom besluit hij zich te verdiepen in het denken en doen van grote denkers en spirituele meesters, en zo ontdekt hij onder andere meditatie, wat zijn leven radicaal verandert.

In november 2016 is hij klaar voor de grote sprong en vliegt hij naar India voor een extreme ervaring: de meditatieoefening Vipassana, tien uur per dag in complete stilte, tien dagen lang. Dit boek is het verslag van die retraite en de zwerftocht door India die erop volgt. Een ongewoon verhaal waarin Jonathan alles uit de doeken doet: zijn spirituele shoptocht bij verschillende ashrams en goeroes, zijn mystieke 'coming out' en de ontdekking van tantristische seks, plus zijn voortdurende strijd met zijn wispelturige, verslavingsgevoelige geest...

Met veel humor en zonder remmingen geeft Jonathan Lehmann ons inzicht in de rijkdom van wat hij heeft geleerd en wat hem dagelijks inspireert naar zijn gevoel van geluk.

Als je dit gelezen hebt, ben je een ander mens geworden!

Jonathan Lehmann (1978) heeft een Amerikaanse vader en een Franse moeder. Na zijn rechtenstudie treedt hij toe tot een vooraanstaand advocatenkantoor in New York. Zeven jaar later neemt hij ontslag om 'op zoek te gaan naar het ware geluk'. Naast het geven van lezingen en bedrijfstrainingen lanceert hij in 2015 een Facebookpagina om zijn lessen en ervaringen te kunnen delen: daaruit is inmiddels een gemeenschap ontstaan die al meer dan 150.000 leden telt en steeds groter wordt.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Esoterie algemeen
Schuyt & Co Brandt
01 februari 2019
22 maart 2019
9789492037923 , 9789493095267

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Loes

'Ik hield niet van mijn leven'

door: Marjan van Druenen 1 like

Jonathan Lehmann is een succesvol advocaat in New York. Maar hield niet van zijn leven totdat hij drugs en feesten ontdekte. Heel tijdelijk leek hij zijn doel van het bestaan gevonden te hebben. Slechts heel tijdelijk.   Na de dood van zijn vader, een verbroken relatie en het lezen van een boek van...

Reacties op: Dagboek van een gelukstoerist