Dagboeken van Bridget Jones

Dagboeken van Bridget Jones

Gelezen 40 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 6 Favoriet 5 Recensies 2
Literatuur & Romans Top25's 3   Topics 0
Bridget Jones, voorbeeld voor velen, is een begrip: met haar hilarische en meeslepende dagboeknotities veroverde ze internationaal een miljoenenpubliek. Helen Fielding beschrijft op vrolijke en absurdistische wijze het leven van een moderne werkende vrouw, in de strijd tegen overmatige consumptie van alcohol en calorieën, de verleiding van de sigaret, haar zoektocht naar zelfverbetering en het onstilbare verlangen naar de ware man. Beide dagboeken werden inmiddels succesvol verfilmd, met in de hoofdrollen Renée Zellweger, Colin Firth en Hugh Grant, en zijn nu, in een wereldwijde primeur, samen in één band verkrijgbaar.

`Een pijnlijk geestige satire op het jachtige bestaan van de moderne werkende vrouw.
nrc handelsblad

`Een heerlijke karikatuur van de eeuwig vrouwelijke zorgen over lijf en liefde.
de standaard

`Bridget Jones is een soort Agnes, maar dan in Londen.
het parool

`Een briljante komische creatie. Zelfs mannen zullen lachen.
salman rushdie
Prometheus
21 maart 2013

Lezersrecensies (2)

Recensie Dagboeken van Bridget Jones

door: 1 like
Lang geleden dat ik het las, maar het was destijds zo'n enorme hype. Ook de film was volgens mij een aardig succes. Toch vind ik het knap dat je met zo'n boek wereldwijde roem kan behalen...ik vond het namelijk niet zo heel erg leuk. De humor een beetje te simpel en te kinderlijk voor de leeftijd...

Recensie Dagboeken van Bridget Jones

door: 1 like
Heerlijk herkenbare vrouwenhumor! Met name bij het eerste dagboek rolden de tranen over mijn wangen van het lachen. Geen boek met veel diepgang, maar wel om heerlijk bij te ontspannen.